Na koordinování prací 9 zastupitelů, dalších spolupracovníků a zaměstnanců nestačí diář nebo schůzka jednou týdně.
Jednoduchý, efektivní online systém pomůže starostovi a zastupitelům mít přehled nad řízením
a kontrolou stavu projektů, prací a řešení problémů. Systém by měl primárně umožnit jednoduše práci delegovat a komunikovat s ostatními. Tím se významně zrychlí a usnadní práce všech. Do systému se navíc mohou zapojit i lidé mimo zastupitelstvo.
Všichni zastupitelé a jejich spolupracovníci budou mít přístup do společného online systému, který si budou moci nastavit podle svých preferencí.
V systému budou moci plnit, vytvářet, delegovat nebo řídit projekty či jednotlivé úkoly. Budou moci vykazovat svoji práci, vzájemně pružně komunikovat a to třeba jen s lidmi, kterých se to týká.
Udělal jsem průzkum několika platforem, které se nabízejí. Světové platformy jako Basecamp, Monday.com, Asana či Notion jsou možná výkonnější, ale nenabízejí ryze české prostředí a podporu. Z českých platforem jsem prozkoumal následující:
Aptien je příliš robustní a komplikovaný. Flowii je příliš zastaralé a nemoderní. Freelo se celkem hrdě staví i proti světové konkurenci a umí většinu věcí, které potřebujeme (time tracking, plánovací kalendář, rozpočty, náklady, atd.)
1) Instalace zkušební verze
Nainstaluji si zkušební verzi aplikace Freelo a nastavím základní parametry pro potřeby obce.
2) Workshop zastupitelů 60 minut
Společně se všemi zastupiteli naplánujeme a zvážíme, jak Freelo co nejlépe používat. Jeden z prvních úkolů bude seznámit se s aplikací.
3) Příprava instruktážních videí 4x15 minut
Jakmile se do systému přihlásí pár lidí, připravím na míru několik jednoduchých instruktážních videí, které budou uloženy přímo ve Freelo, a které by si měli uživatelé projít, aby se pro ně práce s aplikací stala intuitivní.
4) Revize fungování aplikace 60 minut
Po 3 měsících bychom už mohli vědět, které věci jsme nastavili zbytečně, které nástroje nám chybí a jak zlepšit produktivitu ve Freelo.
Náklady na provoz
Plná verze Freelo Team stojí cca 1.800 Kč bez DPH měsíčně. Je potřeba držet limit 30 lidí.
Úvodní workshop, revizní workshop i instruktážní videa provedu pro obec ZDARMA.